• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00061774278
  • خبرنگار : 50187

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

جامعه ای که به آموزش و پرورش نمی رسد به هیچ توسعه پایداری نمی رسد

جامعه ای که به آموزش و پرورش نمی رسد به هیچ توسعه پایداری نمی رسد

ایسنا/کرمان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر جامعه ای که آموزش و پرورش را مبنای توسعه خود قرار می دهد به رشد و همه رغبت های خود می رسد و جامعه ای که به آموزش و پرورش نمی رسد به هیچ توسعه پایداری نمی رسد.

«محمود امانی» عصر امروز ۳۱ شهریورماه در نشست مجازی با مدیران مدارس استان کرمان با بیان این که خیلی از شغل ها یکنواخت هستند و حس کار تکراری دارند، اظهار کرد: معلمی شغلی است که تنوع بسیار دارد، هر سال مثل بهار طبیعت سال تحصیلی نو می شود و هیچ سالی مثل سال قبل نیست، معلم به دنبال این است که هر سال فضا را تازه کند.

وی افزود: تعلیم و تربیت مهمترین کار در عالم است، از این جهت که اگر کاری مهمتر بود خدا برگزیدگان خود را به آن کار برمی گزید.

امانی تصریح کرد: هر جامعه ای که قوام دارد تعلیم و تربیت درستی دارد، در مدرسه که باز باشد به معنی این است که جامعه در شرایط خوبی هست، آرامش و رفاه و ... دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که شاخص سلامت جامعه مدرسه است، اظهار کرد: مدارس که باز باشد یعنی آب جامعه سالم است و بچه ها رشد می کنند اگر این گونه نباشد جامعه بیمار است، مدرسه شش یک جامعه است، هر جامعه ای که بخواهد شاخص های خود را توسعه دهد، عمیق ترین، ماندگار ترین و ارزان ترین راه، مدرسه است

وی افزود: هر جامعه ای که آموزش و پرورش را مبنای توسعه خود قرار می دهد به رشد و همه رغبت های خود می رسد و جامعه ای که به آموزش و پرورش نمی رسد به هیچ توسعه پایداری نمی رسد، مدرسه مهمترین رکن جامعه است

امانی بیان کرد: مدرسه سه ماموریت محتوایی دارد، ماموریت اول این است که دانش آموزان در شایستگی های پایه یادگیری مسلط شوند و یک یادگیرنده مادام العمر شوند، مدرسه موقعیت هایی را باید فراهم کند که دانش آموزان یاد بگیرند چگونه یاد بگیرند

وی افزود: ماموریت دوم توجه به تربیت تمام ساحتی است، که سند تحول بنیادین می گوید ۶ ساحت دینی و اعتقادی، زیستی و بدنی، هنری و زیبایی شناسی، اجتماعی و سیاسی، حرفه ای و اقتصادی داریم که در این ساحت ها رشدی متوازن نیاز است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سومین ماموریت مدرسه این است که هر کشوری به نظام آموزشی خود چند ماموریت ویژه می دهد، در نظام های آموزشی دنیا ماموریت اول و دوم یکسان است، مثلا مهارت های زندگی، تشکیل خانواده که دانش آموزان بعد از مدرسه به تشکیل خانواده راغب باشند و دید مثبت نسبت به فرزند آوری داشته باشند، یک محور دیگر هم هویت سازی است، هویت ملی، ایرانی، انقلابی و مهارت های پایه.

امانی تصریح کرد: مدیران مدارس مهمترین سوالی که باید از خود بپرسند این است که به واسطه این که من مدیر هستم مدرسه چه مزیتی پیدا کرده؟ آورده وجودی من چیست؟ من موتور انرژی هستم، انگیزه می دهم، ارزش افزوده من برای مدرسه چیست؟ مدیر مدرسه اگر بتواند به سوال جواب خوبی بدهد ابعاد تاثیرگذاری خود را بشناسد در کارشان موفق بوده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.