• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400022517294
  • خبرنگار : 50214

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد مطرح کرد؛

جشنواره «عدلیه و رسانه» گامی برای ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه

جشنواره «عدلیه و رسانه» گامی برای ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه

ایسنا/یزد معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به همکاری سازمان در برگزاری جشنواره عدلیه و رسانه، گفت: یکی از اصلی ترین اهداف این جشنواره، ارتقای سواد رسانه‌ای مردم است که رسانه ها با تولید محتوای تخصصی، در این حوزه بسیار تاثیرگذار هستند.

« عباس ملازینلی» عضو شورای سیاست گذاری و مسئول بخش ویژه جشنواره «عدلیه و رسانه» افزود: مردم باید بتوانند به عنوان مخاطب عام، صحت و سقم اخبار را تشخیص دهند که به این قوه، تشخیص سواد رسانه ای می گویند.

وی ادامه داد: اگر ما سواد رسانه ای جامعه را  در یک حد استاندارد بالا ببریم، دیگر نیازی به فیلترگذاری نداریم و رسانه‌های داخلی یا خارجی می توانند حرفشان را بزنند. در این حالت است که مردم با سواد رسانه ای خود، اخبار کذب را از اخبار صادق تشخیص می دهند و به دام اخبار دروغ نمی افتند.

ملازینلی گفت: این جشنواره با ابتکار عمل مجموعه دادگستری و مجموعه دستگاه‌های مرتبط در حوزه قوه قضائیه طراحی شده و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و همچنین  مسئول کمیته بخش ویژه همکاری می کند.

ملازینلی با تاکید بر اینکه ما به این همکاری افتخار می کنیم، بیان کرد: مطمئناً وقتی رسانه‌ها به عنوان چشم های بینا، گوش‌های شنوا و البته زبان جامعه در یک حوزه ورود کنند و آشنایی مستقیم داشته باشند، می توانند ارتباط و همه گیری بیشتر و بهتری را بین مردم و دستگاه مربوطه ایجاد کنند .

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف این جشنواره تسری هرچه بیشتر اخلاقیات در متن و بطن رسانه‌ها و تولیدات رسانه‌ای است، تاکید کرد: تمام جشنواره‌های رسانه‌ای اگر هوشمندانه، با دقت و ظرافت برنامه‌ریزی و اجرا شوند، به شدت می توانند تاثیر گذار باشند .

وی گفت: در حوزه اخلاق رسانه‌ای، خبرنگاران ، اندیشمندان و صاحب نظرانی که با رعایت موازین اخلاقی مطلبی را می نویسند؛ محبوب قلوب  جامعه خواهند شد و بر عکس کسانی که بی اخلاقی می کنند و دور از چارچوب و همچنین بدون تحقیق و آگاهی به مطلبی می پردازند، از جامعه و نگاه مردم طرد می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اظهار کرد: جشنواره های رسانه ای کارکرد بسیار بالایی دارند و می توانند بسیاری از موضوعات را با توجه به اهداف جشنواره در جوامع نهادینه کنند و سواد و آگاهی عمومی  را ارتقا بخشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ملازینلی در پایان ابراز امیدواری کرد این جشنواره هم با توجه به اهدافش هرچه سریع تر و موثر تر به اهداف والای انسانی خودش دست پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.