• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400022719297
  • خبرنگار : 71594

بازدید حشمتی از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران

بازدید حشمتی از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران

‎رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران بر حضور موثر علمی و پررنگ در رسانه‌ها و فضای مجازی به منظور بیان خدمات ارزشمند قضایی به مخاطبان تاکید کرد.

‎به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران به مناسبت هفته روابط عمومی از بخش‌های مختلف مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان تهران و عضو شورای عالی قوه قضاییه، در بازدید از بخش‌های مختلف مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری اظهار کرد: روابط عمومی مجموعه‌ای است که با ظرافت و دقت با جمع آوری، تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات در جهت ایجاد تعامل، انعکاس و انتشار اخبار و عملکردهای دستگاه قضایی تلاش می‌کند و هنر روابط عمومی، ایجاد یک ارتباط مناسب و خوب بین دستگاه قضایی و مراجعان است.ران

‎وی افزود: حضور موثر علمی و پررنگ دررسانه‌ها و فضای مجازی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در راستای اطلاع رسانی منجر به هم افزایی و بیان خدمات ارزشمند قضایی به مخاطبان می‌شود و اقناع افکار عمومی را در پی دارد که می‌تواند در کسب اعتماد مردمی و افزایش اعتماد به قوه قضاییه نیز موثر باشد.

حشمتی مهذب سیر مراحل تاریخی شکل گیری روابط عمومی‌ها را از ابتدای انقلاب مورد اشاره قرار داد و افزود: در اکثر دستگاه‌ها به روابط عمومی کمتر بها داده می‌شد؛ ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی این دانش و فن تخصصی بوده ایم و هم راستا با رشد معنویات در جامعه در دوران جنگ تحمیلی این حوزه با همان تشکیلات در ابتدای انقلاب نیز توانست نقش مهمی در تشویق مردم برای حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی حق علیه باطل ایفا کند.

‎رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان انتظارات خود از حوزه ارتباطات گفت: شایسته است روابط عمومی‌ها با تأسی به مبانی دینی، اسلامی و تکالیف قانونی در تبیین، نشر و انتشار کارکرد و عملکردهای دادگستری، مسیر درستی را در پیش گیرند و در پاسخگویی و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی رفتار شایسته اسلامی و خلق خوش را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

‎وی یادآور شد: مطابق بیانات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که فرمودند؛ مردم، ولی نعمت ما هستند و فرمایش مقام معظم رهبری که توجه به امورات و خواسته‌های مردم را همیشه تذکر می‌دهند؛ خوش رویی و رفتار محترمانه با مراجعان و تکریم آنان از وظایف مهم کارکنان دستگاه قضایی است و باید کسب رضایتمندی مردم در دادگستری با جدیت و برنامه منسجم‌تر دنبال شود و در این زمینه برای بسط و گسترش ارتباطات و ارائه خدمات نوین در دیدارهای مردمی استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و برگزاری جلسات دیدار مردمی بیش از پیش مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران همراه سرپرست معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری از بخش‌های مختلف مدیریت روابط عمومی و همچنین از محل ویژه تولید محتوای تصویری این حوزه بازدید و از کارکنان روابط عمومی تقدیر کرد.

مدیر روابط عمومی، رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران نیز طی گزارشی از برگزاری ۸۰ جلسه ویدئوکنفرانس برای دیدار مردمی و پاسخگویی مسئولان قضایی استان تهران به مردم در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

‎گفتنی است افزایش ۳۰ درصدی در تولید اخبار و همچنین برگزاری و میزبانی بیش از ۲۴۰ جلسه از دادگاه‌های مهم ملی و نشست‌های سخنگوی قوه قضاییه از جمله اقدامات مدیریت روابط عمومی دادگستری استان تهران در سال ۱۳۹۹ بوده است.

همچنین در جریان این بازدید، برگزاری مستمر جلسات دیدارهای مردمی در زمان شیوع کرونا توسط کارشناسان حقوقی و قضایی مدیریت روابط عمومی در سال گذشته مورد تقدیر رئیس کل دادگستری استان تهران قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.