• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400040100168
  • خبرنگار : 50105

چه عواملی موجب موفقیت دانشگاه‌ها در پساکرونا خواهد شد؟

چه عواملی موجب موفقیت دانشگاه‌ها در پساکرونا خواهد شد؟

ایسنا/خراسان رضوی در حالی که جامعه جهانی همچنان با پیامدهای بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، دولت‌ها، نهادها و رهبران در مورد شکل‌گیری جهان پساکرونا تامل می‌کنند. البته هنوز هیچ نظر یکسانی ارائه نشده است اما توافق کلی بر پیچیدگی‌ و عدم اطمینان است.

به نقل از نیوز، چالش‌های عمیق پیش روی به تفکری نو و راه‌حل‌های جدی نیاز دارد. با توجه به اینکه دانشگاه‌ها مکانی برای پرورش نیروهایی قدرتمند در زمینه نوآوری و خلاقیت هستند شکل‌دهنده مشاغلی هستند که فرصت‌های جدیدی را ایجاد و از یادگیری و توسعه مادام‌العمر پشتیبانی می‌کنند و رفاه جامعه را پیش می‌برند بنابراین یک فرصت منحصربه‌فرد در شکل‌دادن به آینده خواهند داشت. به همین دلیل محققان معتقدند که دانشگاه‌ها باید نوآوری و خلاقیت را در پساکرونا ارتقاء دهند.

روش‌های بسیاری وجود دارد که دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاه از آنها بر ارتقاء نوآوری، خلاقیت و تاثیرات گسترده اجتماعی نقش داشته باشند که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است.

کارآفرینی؛ مسیر متمایز یادگیری

 آموزش کارآفرینی برای دانشجویان کارشناسی، می‌تواند یک تجربه تغییردهنده زندگی باشد و باعث ایجاد ریسک‌پذیری، قدرت و نوآوری کارآفرینانه شود.

دانشگاه‌ها؛ قطب نوآوری

برای اینکه کارآفرینان توانایی بالقوه خود را تحقق بخشند، حمایت از اکوسیستم‌های نوآوری پویا ضروری است و دانشگاه‌ها به‌عنوان مرکز ارتباطی در این اکوسیستم‌ها، به ویژه در تحقیقات و پرورش استعدادها نقش حیاتی دارند. نمونه‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که مشهورترین آنها دانشگاه دانشگاه سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا، دانشگاه تحقیقاتی ملی علوم و فناوری کره‌جنوبی (KAIST)، دانشگاه علم و صنعت جنوب چین (SUSTech) و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) هستند.

چارچوب‌های ذهنی میان‌رشته‌ای؛ پاسخ‌گویی به چالش‌های جدید

نوآوری و خلاقیت را نباید مختص افراد علاقه‌مند کارآفرینی دانست و این ویژگی به عنوان شایستگی عمومی در جامع باید فعالانه ترویج شود. این یک تغییر ذهنی است که با ادامه مشکلات جهانی مانند تغییرات آب‌وهوا، اختلال در فن‌آوری و نابرابری درآمد فوریت بیشتری پیدا کرده است.

از نظر تاریخی، دانشگاه‌ها مراکز تفکر نوآورانه بوده‌اند، زیرا افرادی با مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف درکنار هم جمع شده و باهم تعامل داشته‌اند. تقاطع این زمینه‌ها اغلب خلاقانه‌ترین بینش‌ها را ایجاد می‌کند.

بیماری کووید- ۱۹ به روشنی نشان داده است که چگونه باید برای مهار چالش‌های پیچیده و مهم از نوآوری، خلاقیت و روحیه سازمانی مقاوم استفاده کنیم. همان‌طور که به سمت چشم‌انداز پساکرونا حرکت می‌کنیم، دانشگاه‌ها نقش عمیقی به عنوان توانمندکننده برای کمک به از بین‌بردن استعدادهای اجتماعی و فردی دارند و موثر در رفاه جامعه و افزایش بالقوه توانایی‌های افراد دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.