• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400040201320
  • خبرنگار : 50166

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی

گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان است، گفت: اسلام ناب محمدی از سوی امام راحل در مقابل اسلام آمریکایی و تحجر مطرح شده تا اسلام ناب مشق همه مردم و بحث ولایت‌پذیری و استکبارستیزی در آن برجسته شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز (دوم تیرماه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با گذشته متفاوت شده و تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی هدف اصلی این سازمان است.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردها مردمی‌سازی تبلیغ است تا هر کدام از اقشار مردم در قامت یک مبلغ دین حاضر شوند. رویکرد دیگر توسعه عقلانیت در شبکه فرهنگی اسلامی است؛ چراکه در حوزه گفتمانی آن‌طور که انتظار می‌رفت کار نشده و باید عقلانیت اسلام ناب محمدی برای مردم و لایه‌های مختلف به‌ویژه نخبگان تبیین شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، بانوان فرهیخته فرهنگی، موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی را از ظرفیت‌های مردمی این سازمان برشمرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت، شبکه عظیم مردمی با بدنه سازمان تبلیغات گره می‌خورد. ما پیش از کرونا هر ساله اعزام مبلغ را در مناسبت‌های ملی و مذهبی داشتیم و اکنون در بالغ بر ۵۰ روستا روحانی مستقر هستند. همچنین بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی شاخص در حسینیه‌ها و تکایا داریم که ظرفیت ارتباط سازمان با مجموعه‌های مردمی را می‌رساند.

وی ادامه داد: نسل تحول‌خواه چه در حوزه و چه در دانشگاه و تشکیل جبهه فعالان فرهنگی و جریان انسانی پیش‌رو نیز در سازمان پیگیری می‌شود. همچنین تحول در چرخه مصرف محصولات فرهنگی نیز ضروری است و از اینرو تولید و توزیع محصولات فرهنگی ایرانی - اسلامی در زنجان در حوزه لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی در دستور کار قرار دارد.

احمدی با اشاره به اینکه در قالب این شش راهبرد اصلی نیز ۲۵ برنامه تدارک دیده شده است، بیان کرد: اولین و مهم‌ترین برنامه تحول اجتماعی مسجد است که این مکان‌های مقدس با محوریت امام مسجد به کارکردهای خود در ابتدای انقلاب بازگردد و به‌کارگیری ظرفیت‌های محله مثل معلمان نیز مورد توجه قرار گرفته است. حدود ۱۳۰۰ مسجد در استان داریم. برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر هفت پایگاه ویژه اجتماعی داشتیم که امسال تعداد آن را به ۱۴ پایگاه می‌رسانیم و در ابهر، خرم‌دره و ماه‌نشان نیز این پایگاه‌ها را تاسیس می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۱۵ مسجد شاخص هم انتخاب کردیم و با عنوان امامان محله به شکل پایلوت طرح تحول را اجرا می‌کنیم که اگر این مساجد به تراز انقلاب اسلامی برسند الگوسازی می‌شوند. با توجه به اینکه مدیران ۷۰ درصد موسسات و ۸۰ درصد خانه‌های قرآنی بانوان هستند، بر این اساس زمینه‌سازی نهضت تبلیغ زن با رویکرد جدید در استان در حال شکل‌گیری است تا هر زنی در هر شغلی نقش خود را در الگوی سوم زن مسلمان ایفا کند و امسال اعتبارات خوبی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: توسعه هسته‌های راهبر حلقه‌های میانی در حوزه و دانشگاه نیز جزو برنامه‌های مهم این سازمان است. ظرفیت‌های رسانه‌ای تبلیغ خیلی فعال نشده است که بتوانیم در عرصه فضای مجازی حکمرانی کنیم. برای حوزه رسانه بودجه ویژه‌ای در نظر گرفتیم که البته فعالیت در این عرصه نیروی توانمند خود را می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.