• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400051107665
  • منبع : وزارت کشور

اقدامات ۸ ساله سازمان ثبت احوال تشریح شد

ازصدوربیش از ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی تاراه اندازی اولین ایستگاه سیارکارت ملی برای جانبازان

ازصدوربیش از ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی تاراه اندازی اولین ایستگاه سیارکارت ملی برای جانبازان

صدور بیش از ۵۱ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی، صدور بیش از ۳۴ میلیون جلد شناسنامه مکانیزه و تحت وب، بازمهندسی و مکانیزاسیون فرایندهای ارائه خدمات هویتی، اجرای فاز باز طراحی توسعه سایت پشتیبان پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، تدوین طرح جامع امنیت سازمان ثبت احوال کشور، بهره برداری از سامانه اینترنتی اعلام تغییر نشانی اشخاص حقیقی، بومی سازی و تولید داخلی بدنه کارت هوشمند ملی در راستای عبور از تحریم ها و اتکاء بر توان داخلی و راه اندازی اولین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی برای حانبازان حسی و حرکتی از اهم اقدامات سازمان ثبت احوال در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش ایسنا، اهم اقدامات و دستاوردهای سازمان ثبت احوال در دولت تدبیر و امید ( ۱۳۹۲- ۱۳۹۹) تشریح شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

"۱. ثبت ۱۰۷۹۴۴۸۶ واقعه ولادت (بیش از ۹۷% پوشش در مهلت قانونی).
۲. ثبت ۳۳۸۵۴۰۵ واقعه وفات ( بیش از ۹۴% پوشش در مهلت قانونی).
۳. صدور بیش از ۵۱۰۰۰۰۰۰  قطعه کارت هوشمند ملی
۴. تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی بیش از ۶۱۰۰۰۰۰۰ نفر از افراد واجد شرایط.
۵. صدور بیش از ۳۴۰۰۰۰۰۰  جلد شناسنامه مکانیزه و تحت وب (زیر و بالای ۱۵ سال)
۶. بازمهندسی و مکانیزاسیون فرایندهای ارائه خدمات هویتی (۱۰ فرایند).
۷. اجرای فاز باز طراحی توسعه سایت پشتیبان پایگاه اطلاعات جمعیت کشور.
۸.  ارتقاء پهنای باند ارتباطی ادارات از  KBPS  ۵۱۲ به MBPS ۳  در سال ۱۳۹۹.
۹. تدوین طرح جامع امنیت سازمان ثبت احوال کشور
۱۰. برقراری ارتباط بر خط (۵۵ بیمارستان و ۱۰ آرامستان) با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور.
۱۱. بهره برداری از کارت هوشمند ملی در ۱۶ دستگاه اجرایی بصورت پایلوت و پیشرفت ۸۰ درصدی کار در  ۲۵ دستگاه اجرایی دیگر.
۱۲. پاسخ گویی به بیش از  ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ فقره استعلام هویت الکترونیکی.
۱۳.انتقال مکانیزه اطلاعات ازدواج و طلاق از دفاتر ازدواج و طلاق بواسطه برقراری ارتباط میان این سازمان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ثبت این اطلاعات در مرکز داده سازمان طبق ماده ۳۲ قانون ثبت احوال.
۱۴. باز طراحی و پیاده سازی امنیتی و کارکردی شبکه مرکز داده سازمان.
۱۵. بازنگری رویه های تداوم کسب و کار (BCP).
۱۶. به روز رسانی نسخه پایگاه داده از  اراکل  g ۱۱  به c  ۱۲.
۱۷. ایجاد و بهره برداری ازسامانه اینترنتی اعلام تغییر نشانی اشخاص حقیقی.
۱۸. راه اندازی فاز اول تکمیل اطلاعات پایگاه سببی و نسبی.
۱۹. ایجاد سامانه و فرآیند اخذ در خواست کارت هوشمند ملی در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اجرای پایلوت در کشور آذربایجان
۲۰.  افزایش تعداد  دستگاههای بهره بردار استعلام به بیش از ۲۰۰ دستگاه.
۲۱. همکاری موثر در اجرای پروژه حذف کپی کارت هوشمند ملی و صفحه اول شناسنامه بواسطه ارائه سرویس استعلام استنادپذیر.
۲۲. ایجاد مقدمات سرویس دریافت اطلاعات ولادت و وفات از وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی.
۲۳. ارتقاء ظرفیت پایگاه اطلاعات جمعیت کشور از ۶۰۰ ترابایت به ۹۰۰ ترابایت.
۲۴. ایجاد نسخه اول سامانه احراز هویت اشخاص حقیقی در فضای مجازی (هدا).
۲۵. گسترش زیر ساخت شبکه گسترده سازمان و ارتقاء ارتباط ادارات ثبت احوال به فیبر نوری به ۴۶۰ اداره.
۲۶. ارائه سرویس استعلام هویت اشخاص حقیقی (بر بستر ارتباطی GSB و PGSB) برابر احکام برنامه پنجم و ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران.
۲۷. تشکیل شورای راهبردی جمعیت استانها.
۲۸. همکاری با صندوق جمعیت ملل متحد در ایران.
۲۹. عضویت و همکاری با سازمان اسکاپ (UNESCAP).
۳۰. بهبود کمی و کیفی تولید انتشار آمارهای وقایع حیاتی و مهاجرت.
۳۱. ارتقاء ارائه خدمات الکترونیکی از طریق پورتال سازمان با بازبینی سامانه های درخواست تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، رسیدگی از هیات های حل اختلاف، کمیسیون تشخیص سن و ایجاد سامانه های جدید درخواست صدور گواهی فوت، صدور شناسنامه المثنی و افزایش این خدمات به ۱۱ خدمت.
۳۲. توسعه پورتال و زیر پورتال های سازمان(۵۰۰ زیرپورتال و ۵ زیر پورتال در پوسته واکش گرا ایجاد شده است).
۳۳. توسعه سرویس VOIP سازمانی جهت انجام مکالمات تلفنی در بستر اینترنت.
۳۴. رونمایی از خدمات غیرحضوری بانک ملت با استفاده از کارت هوشمند ملی.
۳۵. ایجاد سرویس استعلام نشانی محل اقامت اشخاص حقیقی بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات.
۳۶. ایجاد میز خدمت حضوری و الکترونیکی در ادارات اجرایی و ستاد سازمان.
۳۷. بومی سازی و تولید داخلی بدنه کارت هوشمند ملی در راستای عبور از تحریم ها و اتکاء بر توان داخلی.
۳۸. راه اندازی خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولت و پست (۱۲۵۰ پیشخوان در دفاتر پیشخوان دولت و ۸۱۱ گیشه ارائه خدمات در ادارات پست).
۳۹. راه اندازی اولین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی برای جانبازان حسی حرکتی.
۴۰. ارتقاء رتبه سازمان در ارزیابی جایزه دولت الکترونیک به میزان ۴ رتبه.
۴۱. کسب رتبه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۵.
۴۲. کسب رتبه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۸.
۴۳. کسب رتبه برتر در رضایتمندی ارباب رجوع در میان دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸.
۴۴. کسب رتبه دستگاه اجرایی برتر در سال ۱۳۹۹ در اجرای نظام حسابداری بخش عمومی و دریافت لوح از خزانه داری کل کشور.
۴۵. کسب رتبه برتر در عرصه پدافند غیر عامل در سال ۱۳۹۹ و دریافت لوح از رئیس ستاد کل نیرو های مسلح.
۴۶. کسب رتبه برتر دستگاه اجرایی در حوزه آمار، دریافت لوح سپاس از ریاست عالی بنیاد شهید، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای تعامل و رسیدگی به امور ایثارگران.
۴۷.  تک برگ نمودن ۹۵ درصد اسناد املاک مورد بهره برداری سازمان.
۴۸. تهیه پیش نویس لایحه اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال متناسب با شرایط زمان و پیشرفت تکنولوژی در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور با محوریت استعلام هویت الکترونیک و ارائه به کمیسیون لوایح دولت و چاپ کتب مرتبط با آن از سوی سازمان ثبت احوال.
۴۹. حذف ۵ در صد از پست های سازمانی در راستای چابک سازی و منطقی نمودن دولت.
۵۰. اجرای طرح شناسایی و جذب نیروهای آموزش دیده سازمان و انتخاب شایسته ترین افراد، از سال ۱۳۹۴ تا کنون برای تصدی پست های مدیریتی اعم از مدیران پایه ومیانی با رعایت شرایط احراز و سایر شرایط قانونی و استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی سازمان.
۵۱. اخذ مجوز و ایجاد کانون ارزیابی و توسعه مدیران از سازمان اداری و استخدامی کشور و صدور بیش از ۲۷۰ گواهینامه شایستگی عمومی مدیریت حرفه ای و انتخاب افراد اصلح و شایسته تر برای تصدی پست های مدیریت از درون سازمان و افزایش انگیزش و تعلق سازمانی."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.