• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400062820996
  • خبرنگار : 50465

گزارش ایسنا از جلسه این هفته شورای شهر

تاکید بر تبدیل وضعیت عادلانه نیروها در شهرداری تبریز

تاکید بر تبدیل وضعیت عادلانه نیروها در شهرداری تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه ۲۸ شهریور با حضور رئیس و اعضای شورای شهر در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با تبریک روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام‌ استاد شهریار و هفته دفاع مقدس گفت: ایام دفاع مقدس ایام عزت ما است و دنیا هنوز هم در حیرت اقدامات جوانان ما در جبهه‌ها فرو رفته‌است.

پیگیری تبدیل وضعیت عادلانه نیروها و حذف واسطه‌ها در دستور کار قرار گیرد

سیدکاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در سخنان میان دستور خود گفت: شهرداری بیش از ۳۵۰ خدمت از بدو تولد تا تدفین اموات را در شهر انجام می‌دهد که اگر فقط یکی از خدمات مثل جمع‌آوری زباله از سطح شهر متوقف شود، آن وقت ارزش نیروی انسانی شهرداری مشخص می‌شود و در این خصوص باید پیگیر تبدیل وضعیت عادلانه این نیروها باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون امنیت شغلی، آرامش روانی، افزایش بهره‌وری و شادابی کارکنان شهرداری با سامان‌دهی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری است که امیدوارم که این موضوع یکی از اولویت‌های شهردار جدید در سال نخست فعالیت وی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اکنون بانک اطلاعاتی مشخص و سیستم منابع اطلاعاتی کارکنان به صورت شفاف وجود ندارد و این عدم شفافیت باعث سوء استفاده از این امر و ورود و جذب افراد خاص توسط برخی افراد اخص می‌شود.

زعفرانچی‌لر ادامه داد: در حالی که هم‌چون سایر سازمان‌ها در شهرداری هم روند ارتقا، ترفیع و کسب مسئولیت باید هدفمند و بر اساس ضوابط باشد، نه روابط، اما با نبود سامانه مشخص برای نیروی انسانی و عدم شفافیت، هر روز شاهد اعلام آمار جدید از تعداد نیروها و مغایرت آمارها با یکدیگر هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش حجم مراجعات به شورای شهر، تبعیض در قراردادها و نوع قراردادها است.

وی افزود: اکنون نزدیک به ۱۷ نوع قرارداد از قبیل تامین نیرو، کار معین، کار مشخص، حجمی، فضای سبز و.... داریم که کارآمدی و بهره‌وری نیروی انسانی را زیر سوال برده‌است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار گفت: تنوع قراردادها در یک اتاق که همگی یک کار ثابت و معینی را انجام می‌دهند، یکی سه میلیون دریافتی دارد، یکی ۵ میلیون، دیگری ۷ میلیون، عده‌ای ۹ میلیون و تعدادی ۱۲ میلیون و بالاتر دریافتی دارند که این تنوع قراردادی باعث ایجاد چالش جدی در مسیر کارآمدی نیروی انسانی و انگیزه و بهره‌وری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون ضرورت حذف شرکت‌های واسطه نیروی انسانی بیش از هر زمانی احساس می‌شود چرا که وقتی شهرداری حدود ۱۰ میلیون برای هر فرد پرداختی دارد ولی به فرد کارمند حدود ۷ میلیون پرداخت می‌شود، چه ضرورتی دارد که این ارقام درشت به واسطه‌ها برسد و علی‌رغم هزینه‌کرد شهرداری، نارضایتی نیروی انسانی را هم در پی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تامین نیروی انسانی به یکی از حفره‌های فساد در شهرداری و اهرم فشار بر آن تبدیل شده که یکی از دلایل مقاومت در برابر حذف این شرکت‌ها، وجود تضاد منافع برخی مدیران و حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این شرکت‌ها ارزیابی می‌شود.

زعفرانچی‌لر ادامه داد:  تجربه شهرداری‌های ارومیه و قم برای حذف واسطه‌ها و قرارداد مستقیم نیروها با خود شهرداری پیش روی ماست؛ هرچند برخی ایرادات به این اقدام هم وارد است ولی می‌توان با اصلاح ایرادات و نواقص موجود، این اقدام با شکل بهتری در تبریز اجرایی شده و قراردادهای مستقیم با شهرداری منعقد شود.

وی با اشاره به این‌که بخش‌نامه سال ۱۳۹۸ وزارت کشور در این زمینه دست شهرداری را در این حوزه باز گذاشته است، افزود: در آن بخشنامه آمده است: "سامان‌دهی نیروهای انسانی که رابطه مستقیم با شهرداری و سازمان‌های وابسته ندارند، می‌تواند به قرارداد مستقیم با شهرداری تبدیل شود."

وی اظهار کرد: مسئله‌ی مهمِ نیروی انسانی در سال‌های اخیر به ابزار انتخاباتی برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس و حتی شورای شهر تبدیل شده و معتقدم این موضوع باید یک بار برای همیشه حل شود تا دستاویز اقدامات انتخاباتی قرار نگیرد و کرامت نیروی انسانی با چنین وعده‌های انتخاباتی خدشه‌دار نشود.

این عضو شورای شهر با بیان این‌که قراردادهای ضعیف رانندگان استیجاری نیز ظلم در حق آن‌ها است، اضافه کرد: مشکل نبود قرارداد قابل اتکا، مشکل پرداخت حق بیمه، گرانی لوازم خودرو، هزینه سوخت و... باعث شده تا مبلغ اندکی برای گذران زندگی و معیشت رانندگان باقی بماند که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود و مورد رسیدگی و تجدید نظر قرار گیرد.

وی مطرح کرد: مسئله دیگر، مسئله نیروهای پیمانی است که با آزمون وارد شده‌اند، درواقع محاسباتی که در یکی از آیتم های حقوق آن‌ها انجام شده، با مصوبه ۱۳۹۸ هیئت دولت مطابقت ندارد و علی‌رغم پیگیری این کارکنان، تا به حال نتیجه ای نداشته‌است.

وی گفت: در نهایت، موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و تعلل جدی معاونت نیروی انسانی شهرداری در بهره‌مندسازی کارکنان از قانون بودجه ۱۴۰۰ و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

زعفرانچی‌لر افزود: نبود شفافیت در تبدیل وضعیت ۳۸۰ نفری آزمون‌ها و عدد مبهم تبدیل وضعیت ایثارگران باعث نگرانی کارکنان شهرداری شده‌است و امروز و فردا کردن و تعلل در این زمینه مشکلات جدی در آینده ایجاد می‌کند و ممکن است قانونی که برای تبدیل وضعیت ابلاغ شده، دیگر تمدید نشود چنان‌چه در گذشته قانون مشابهی داشتیم ولی به دلیل کوتاهی معاونت منابع انسانی این فرصت از دست رفت.

وی ادامه داد: سرپرست محترم شهرداری تبریز باید سریعا نسبت به پرداخت به حوزه تبدیل وضعیت و ارائه گزارش تا دو هفته آتی در صحن شورا  اقدام کند.

وی بیان کرد: در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران باید متذکر شویم که نص صریح قانون، تبدیل هر نوع رابطه استخدامی به استخدام رسمی و اینکه مرحله به مرحله از تامین نیرو به کار مشخص، سپس پیمانی و در نهایت رسمی تبدیل شوند، خلاف قانون است، چنان‌چه بر اساس نمونه‌های موجود، ارگان‌های دولتی ایثارگران را با هر نوع قرارداد به رسمی تبدیل کرده و احکام آن‌ها را نهایی کرده‌اند و بودجه آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: تعلل در این زمینه‌ها پذیرفتنی نیست و در صورت فرصت‌سوزی جهت استفاده از این قانون برای سامان‌دهی نیروی انسانی شهرداری، عواقب آن بر عهده مدیران ارشد شهرداری است که باید پاسخ‌گو باشند چرا که بخشی از بار مالی شهرداری با تبدیل به رسمی، از دوش شهرداری برداشته شده و به دولت منتقل خواهد شد که این رقم در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیشبینی شده است.

وی در انتها گفت:در این زمینه پیشنهاد می‌شود، گزارش ریز ماهیانه از روند سامان‌دهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت‌ها به شورای شهر ارائه شود، ضرب‌العجل و تاریخ اتمام روند تبدیل وضعیت‌ها تعیین شود ولیست اسامی تبدیل وضعیت‌ها به صورت شفاف منتشر شود تا نفرات مشمول این قوانین مشخص شده و جای سوءاستفاده باقی نماند.

گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص مشکلات مرتبط با تامین آب در تبریز

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گزارشی در خصوص مشکلات مرتبط با تامین آب در تبریز ارائه کرد و اظهار داشت: تبریز با روستاها و شهرهای هم‌جوار دو میلیون نفر جمعیت دارد و از سه محور زرینه رود (۶۰ درصد)، سد نهند (۱۳ درصد)، چاه و قنوات (۳۰ درصد) برای این شهر آب تامین می شود.

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ مشکل کمبود آب داشته‌ایم که با حفر چاه این کمبود را جبران می‌کردیم و از سال ۹۸ با تشدید کرونا از ۴۰ درصد مصرف آب بالا رفته‌است.

وی تاکید کرد: بزرگترین منبع تامین آب برای تبریز انتقال آب ارس به تبریز است و برای سال ۱۴۰۱ باید به فکر تامین آب باشیم.

علیرضا نوی باغبان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان برنامه خود را برای اتمام اجرای فاضلاب تبریز در دوسال آینده بیان کند و ما هم با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی بیان کرد: باید مدیریت امور انجام شود تا مشکلات فاضلاب حل شود که البته عمده محلات باقی مانده، محلات کم برخوردار هستند و لازم است هرچه سریعتر این اقدام را انجام دهیم.

شهرام دبیری گفت: هماهنگی در میان ادارات مختلف باید افزایش یابد. مدیریت واحد شهری باعث می‌شود تداخلی در ارائه خدمات ایجاد نشود.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: نگرانی بسیاری در زمینه تامین آب تبریز وجود دارد و بسیاری از احتمالات وجود دارد که می‌تواند تامین آب تبریز را تهدید کند که باید در این زمینه‌ها چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: ساختار شبکه‌ای تبریز هم‌زمان با گسترش محلات به روز رسانی نمی‌شود و وضعیت آب در تبریز همواره موجب نگرانی بوده است و هرمقدار زمان در این زمینه صرف می‌شود، ارزشمند است.

وی بیان کرد: فرسودگی شبکه آب رسانی و نشت آب نیز یکی دیگر از مشکلات تامین آب تبریز است.

بابایی اقدم با بیان این که بهترین دستگاه دولتی استان در چند سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان بوده است، گفت: همکاری مناطق با آب و فاضلاب متفاوت است؛ برخی مناطق همانند منطقه ۱۰ همکاری خوبی داشته‌اند و برخی دیگر اصلا همکاری نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث‌های زیست محیطی اقدامات کمی صورت گرفته، وضعیت زیست محیطی قراملک باید با جدیت پیگیری شود چرا که فاضلاب‌ها به آن سمت می‌رود و باید به اجرای فاضلاب محلات الحاقی نیز توجه شود.

زعفراچی‌لر گفت: غرب تبریز با فرونشست سه الی چهار سانتی‌متر همراه است و کمترین مضرات این فرونشست ترک خوردن ساختمان‌ها است.

وی تاکید کرد: نباید از چاه های عمیق آب برداریم چرا که این موضوع فرونشست دشت تبریز را تسریع می‌بخشد.

وی با بیان این که تامین آب از ارس باید در اولویت باشد، گفت: آبگیری قوری چای باید پیگیری شود چرا که می‌تواند در اشتغال‌زایی تبریز و توسعه گردشگری بسیار متاثر باشد.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: شهرداری تبریز از پرمصرف ترین ادارات در مصرف آب است که عمده این آب از چاه‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان این که باید مشخص شود سهم شهرداری در مصرف آب چه مقدار است، افزود: احیای شبکه آب و فاضلاب در افزایش ارزش منطقه‌ای بسیار مهم است که در بحث توانمند سازی بافت حاشیه‌ای می‌توان از این موضوع بهره برد.

وی تاکید کرد: هدر رفت آب در شبکه فرسوده آب مقدار قابل توجهی است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح شبکه اقدام کرد.

پرویزهادی گفت: منطقه حیدرآباد مابین منطقه ۱۰ و ۴ وضعیت مناسبی ندارد و در برخی مواقع کودکان در چاه فاضلاب افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: در منطقه ارم نیز سرریز فاضلاب در مواقع بارندگی وجود دارد که باید پیگیری شود.

در ادامه احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: دیروز از منطقه خلیل آباد بازدید داشتیم که مقرر شد شهرداری هزینه حفاری را حل و آب و فاضلاب نیز باید هرچه سریع‌تر اقدام به اجرای پروژه کند.

قطع همکاری شهرداری با استخدام های جدید

بررسی مصوبات کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی کلانشهر تبریز در صحن علنی شورا صورت گرفت و در این بررسی قطع همکاری با مستخدمین جدید شهرداری تبریز و غیر قانونی بودن برخی تبدیل وضعیت ها و کن لم یکن شدن این تبدیل وضعیت ها مورد بحث قرار گرفت.

روح اله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت گفت: در سال ۱۴۰۰ قبل از آغاز به کار شورای ششم شاهد ورود برخی نفرات به شهرداری بودیم و بر اساس قانون، مقرر شد شهرداری با این افراد قطع همکاری کند.

وی افزود: در یکی از مناطق فردی تمامی فامیل خود را وارد شهرداری کرده که اگر کار خیری در این خانواده وجود داشته باشد و این افراد مرخصی بگیرند، اداره کامل تعطیل خواهد شد.

وی گفت: با مشورت مشاوران حقوقی مقرر شد تمامی افرادی که از سال ۱۴۰۰ و قبل از شروع به کار شورای شهر استخدام شده‌اند باید با حداقل حقوق مصوب قانون کار کنند و در پایان سال همگی باید مجموعه را ترک‌ کنند.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این سخنان افزود: تخلف در حوزه استخدام و قرارداد به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یک استخدام‌ نفرات جدید که باید پایان سال قطع همکاری کنند و دو، تبدیل وضعیت غیر قانونی برخی افراد که لازم است آن‌ها نیز به قرارداد سابق خود بازگردند.

فریدون بابایی اقدم بیان کرد: شورا باید سیاست‌گذار باشد و نباید در اجرا دخالت کند.

وی افزود: در محله ایپکچی شهرداری پارک خوبی احداث کرده ولی سیم‌ها را دزدیده‌اند چون نگهبان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نباید تماماً از ورود نیرو جلوگیری کنیم.

علیرضا نوای باغبان گفت: اعضای شورا هر چهار سال عوض می‌شوند ولی شهرداری سازمانی است که صد سال است وجود دارد و بعد از این نیز وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: شورا باید در مسائلی وارد شود که اختیار دارد و باید چارچوب دخالت شورا در حوزه نیروی انسانی مشخص شود که ما می‌خواهیم‌ در چه بخشی دخالت کنیم.

بابایی اقدم اظهار کرد: مصوبات ما باید به نحوی باشد که نظرات مشاور حقوقی شنیده شود تا مصوبات به سد فرمانداری برخورد نکند.

نوای باغبان مطرح کرد: این‌گونه نمی‌شود که به بخشی از نیروی انسانی وارد شویم و بخش‌های دیگر را رها کنیم، باید آگاهانه تصمیم گیری کرده و جایگاه خود را در رابطه با نیروی انسانی شاغل در شهرداری مشخص کنیم.

وی تاکید کرد: اگر شفاف سازی شود بهتر می‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

پرویز هادی نیز گفت: در حق کارگرانی که در حوزه خدمات و پسماند فعالیت دارند، ظلم می‌شود و ما باید برای کارگران حوزه پسماند برخی مشوق‌ها را در نظر بگیریم و اضافه کاری آن‌ها را نیز برقرار کنیم.

وی افزود: یک بار برای همیشه باید پرونده تبدیل وضعیت‌ها را ببندیم. امیدواریم‌ شهردار منتخب سامان‌دهی نیروی انسانی را در اولویت قرار دهد.

برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کمیته اشتغال باید ایجاد شود و با هماهنگی شورا به ورود و خروج نیروها تا آخر شورای ششم نظارت کند.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: از راه های مختلف برای جلوگیری از ورود نیرو به شهرداری اقدام شد و از دادستانی هم حکم گرفته شد ولی توجهی به این حکم نشد که البته نباید از روی این موضوع به راحتی عبور کنیم و باید به جد با این استخدامات برخورد شود.

وی ادامه داد: نیروهای استخدامی تا پایان سال به جاهایی که نیازمند نیرو هستند بروند و مشغول کار شوند تا در پایان سال تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: چندین نفر بدون رعایت ضوابط استخدام و تبدیل وضعیت شده‌اند که تبدیل وضعیت شدگان نیز باید به قرارداد قبلی بازگردند تا روال قانونی طی شود.

روح الله دهقان نژاد اظهار کرد: اقدامات شورای شهر برای سامان‌دهی نیروی کار دخالت در اجرا نیست و عین سیاست‌گذاری است.

وی افزود: برخی بی اخلاقی‌ها در شهرداری انجام شده و یکی از مدیران را وقتی پیگیر تبدیل وضعیت‌ها بوده که ماموریت این فرد لغو شده و دیگری در شرکت بهره برداری است.

دهقان نژاد افزود: نمایندگانی که پیگیر مشکلات کارگری بودند تبعید شده‌اند.

محمد حسن اسوتچی، دیگر عضو شورا بیان کرد: همواره آرزو داشتم یکبار در خصوص نیروی انسانی گفت‌وگوی مفصلی شود، از این جهت که شورای ششم نسبت به تعیین و تکلیف کارکنان مُصر است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: باید علل جذب نیرو مشخص شود و افرادی که دستور چنین کارهایی را داده‌اند، معلوم شود.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم خواستار بودجه اسمی با امضای رئیس شورا بودیم اما بعد از گذشت ماه‌ها، خبری نشد.

روح الله رشیدی گفت: پیشنهاد ‌می‌دهم طرح ‌انسداد موقت ورود نیرو انجام شود تا در مورد نیروهای تازه وارد تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: این سوال مطرح است که اگر کارگروه رسیدگی به نیروهای انسانی تشکیل شود کسی که آخر اسفند ۱۳۹۹ وارد شهرداری شده چرا شامل این دستور العمل نمی‌شود و یا حتی افرادی که بعد از شورای ششم وارد شده‌اند نیز چرا شامل این دستور العمل نشوند.

رشیدی تاکید کرد: باید از شهرداری بخواهیم نحوه برخورد، استخدام، حقوق، مزایا، تشویقی و ماموریت نیروها را مشخص کند.

رشیدی با اشاره به این که چرا این طرح در جلسه علنی شورا مطرح نمی‌شود، گفت: با توجه به  تذکر قانونی طرح دو فوریتی طرحی است که به تصویب دو سوم اعضا برسد و در صورتی که دو فوریت تصویب نشود به صورت ۱ فوریت و در صورت عدم تصویب مراحل قانونی را طی می‌کند.

احدصادقی اضافه کرد: طرح آقای رشیدی در خصوص انسداد ورود نیروی انسانی  به صورت موقت است و دو تبصره دارد یکی در صورت اضطرار و با تصمیم رییس شورا و یک نفر عضو کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت و شهرداری یا سرپرست انجام شود.

وی تاکید کرد: این موضوع در هیئت رییسه بررسی شد و مقرر شد که بعد از صحبت با آقای رشیدی اقدام به رای گیری شود.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه ط‌رح‌های کمیسیون ارزیابی و تحقیق و نظارت با طرح انسداد ورود نیرو هیچ منافاتی ندارد، گفت: حساسیت در زمینه ورود نیرو به شهرداری در تمامی اعضا وجود دارد، اما طرح باید پخته شده باشد و به صورت کامل بررسی شود.

شهرام دبیری بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم بعد از بررسی کامل تر  و شفافیت موضوع قطع همکاری با استخدام‌های جدید مطرح و رای گیری شود.
دبیری اضافه کرد: باید نیروهایی که مازاد هستند و نیازی به آن‌ها وجود ندارد کنار گذاشته شوند.

طرح اعضای شورای شهر در زمینه انسداد ورود نیرو به شهرداری با رعایت یک فوریت تصویب شد.

تغییر و تحول در شهرداری در دوران سرپرستی بر اساس نامه وزارت کشور قانونی نیست

روح الله دهقان نژاد گفت: براساس نامه وزارت کشور در دوران سرپرستی هیچ‌گونه تغییر و تحول نباید انجام شود.

وی افزود: در هفته‌های گذشته نه تنها تغییر و تحول اتفاق افتاد بلکه نفر دوم و سوم حراست به جای معاون مالی شرکت بهره برداری می‌رود.

وی ادامه داد: برخی حرکت‌ها به صورت نادرستی در سازمان‌ها در سطح معاونت‌ها انجام می‌شود؛ برای مثال، آقای مرتضی موحدنیا معاون اسبق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز که در زمینه تبدیل وضعیت‌ها بسیار موثر بود، کنار گذاشته شده‌است.

این عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: در سازمان سیما، منظر و فضای سبز هم جا به جایی معاونین وجود داشته و علاوه بر عدم رعایت قانون‌ کشور، تکریم‌ نیروی انسانی نیز انجام نشده‌است.

علیرضا نوای باغبان اظهار کرد: اختیارات جا به جایی نیرو را شورای شهر به سرپرست داده‌است و نامه وزارت کشور هم توصیه بوده و نمی‌تواند به سرپرست ما بگوید چه کاری انجام دهد و یا انجام ندهد.

برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در تشریح علت قطع همکاری با مرتضی موحدنیا معاون اسبق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز گفت: ظاهرا مقصد این بوده که یکی از کارکنان را به اجبار می‌خواستند بازنشست کنند و نامه بازنشستگی به تامین اجتماعی ارسال می‌شود و سازمان تامین اجتماعی با بررسی این مورد عدم امکان بازنشستگی این فرد را اعلام میکند که متاسفانه آقایان اصرار  به بازنشسته شدن این فرد داشته‌اند و کار به دادگاه کشیده و قاضی رای به بازداشت شهرداری تبریز داده است و مشخص نیست منظور از شهردار تبریز آقای شهین باهر بوده یا آقای سلیمانی یا آقای رنجبر، که خود این امر  می‌توانست موضوعی برای جنجال رسانه‌ای باشد.

وی افزود: رسانه‌ها درخواست داشتند تا حکم قاضی مبنی بر صدور حکم بازداشت شهردار تبریز رسانه‌ای شود اما این فرد قبول نکرده‌است.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه ضمن قدردانی از سرپرست شهرداری تبریز بابت مدیریت خوب وی در طول این مدت گفت: در علت قطع همکاری با مرتضی موحدنیا معاون اسبق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز  "اتمام ماموریت" نوشته شده که البته این موضوع صحت ندارد و بهتر است اگر تخلفی صورت گرفته، به طور شفاف گفته شود.

روح الله دهقان‌نژاد مطرح کرد: ما با ورود نیرویی که برای مجموعه لازم است، مشکلی نداریم اما مشاهده می‌شود که تعداد زیادی از مربیان در سال‌های گذشته وارد شهرداری شده‌اند و اصلاً به صورت مربی کار نکرده‌اند، به همین دلایل می‌خواهیم اگر نیرو لازم‌است، همین افراد را تبدیل وضعیت کنیم.

در پایان، طرح اعضای شورا برای انسداد ورود نیرو به شهرداری و تعیین تکلیف کارکنان جدید الورود به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت ارجاع شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی از خانواده استاد شهریار، شاعر بلند آوازه تبریز، در صحن علنی شورا تجلیل به عمل آمد و استاد علی شهودی شاعر آیینی و شهریارشناس تبریزی با خواندن برخی اشعار استاد شهریار زندگی‌نامه شهریار را توضیح داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.