• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400063022406
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان خبرداد

اجرای طرح نجات آب برای ۶۴ هزار دانش‌آموز همدانی

اجرای طرح نجات آب برای ۶۴ هزار دانش‌آموز همدانی

ایسنا/همدان رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: دومین طرح دانش‌آموزی نجات آب با عنوان "داناب" برای ۶۴ هزار دانش‌آموز استان اجرا شد.

به گزارش ایسنا، علی کلانترنیا سه‌شنبه ۳۰ شهریور در آیین اختتامیه دومین دوره و افتتاحیه سومین دوره طرح دانش‌آموزی "نجات آب"، اظهار کرد: این طرح ملی با هدف آموزش و ارتقای سواد آبی با توجه به کمبود منابع آبی در سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش در استانها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این طرح طبق روال کشور در استان همدان اجرا شد، تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگ‌سازی در جامعه و خانواده هستند و می‌توانند رهنمودهای معلمان را  به‌خوبی به خانواده انتقال دهند.

رئیس جهاددانشگاهی همدان افزود: ما به دنبال تغییر نگرش و مصرف آب در این طرح هستیم و مدل سه گانه آموزشی، انگیزشی و رفتاری در این طرح بود و مبنای طرح بر اساس این سه عنوان تبیین و اجرایی شد.

کلانترنیا با اشاره به اینکه این طرح با کمک مشاوران آموزش پرورش نوشته شده است، عنوان کرد: طرح داناب در برخی از مدارس منتخب و با کمک معلمان با ارائه آموزش‌ها، مهارت افزایی و برگزاری مسابقات به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در طرح دوم ۶۴ هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفتند، تصریح کرد: در سومین دوره طرح نجات‌آب؛ برنامه‌ها برای ۳۲ هزار دانش‌آموز هدف‌گذاری شده است. 

رئیس جهاد دانشگاهی همدان یادآور شد: بیتشرین زحمت بر دوش معلمان بوده و عملکرد آنان موجب اثربخشی این طرح خواهد بود و امیدواریم اجرای چنین طرح‌هایی در مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب مؤثر باشد که در شرایط کنونی لازم و ضروری است.

در ادامه این مراسم یکی از معلمان همکار در این طرح با بیان اینکه قانون اساسی کشورمان به عنوان اصلی‌ترین و والاترین مرجع قانونی مملکت ما را به حفاظت از محیط‌زیست فرا می‌خواند، گفت: در اهداف کلان  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به موضوع آب و حفاظت از محیط زیست اشاره دارد.

 حیدریان با بیان اینکه امروزه آموزش علوم و سوادآبی در مقوله سواد علمی فناورانه می‌گنجد، اظهارکرد: تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان به مجموعه‌ای از نگرش‌ها و مهارت‌هایی دست پیدا کنند تا با به کارگیری آن‌ها فرد تأثیرگذاری در اجتماع باشند.

وی افزود: ایجاد حساسیت در دانش‌آموزان یک امر عقلایی است که پس از آموزش‌های اولیه و داناب در کتاب مسئله‌محور انسان و محیط زیست در پایه یازدهم این آموزش‌ها به قله خود می‌رسد.

این معلم با بیان اینکه طرح گسترس دانش آبی از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ کلید خورد، عنوان کرد: این طرح در جلسات متعدد و همایش‌های گوناگون بررسی شد و مسابقات زیادی برای انتقال آموزش به دانش آموزان برگزارشد.

حیدریان خاطرنشان کرد: امروزه با تغییر اقلیم ناشی از گرمایش جهانی رو به‌رو هستم و چالش‌های آبی نیز از سمت دیگر گریبان‌گیر جامعه امروزی است، پس مدیریت منابع آبی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه آیا زمان آن نرسیده که طرحی همچون همیار پلیس در بخش آبی اجرا شود و دانش‌آموزان سفیران آب باشند، عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در مصرف آب خانگی در منازل نظارت داشته باشند.  

وی افزود: در سال تحصیلی جدید عنوان "آب و تغییر اقلیم از ترسالی تا خشکسالی"  انتخاب شده است تا یادمان باشد برخی درمان‌ها مانند موضوع آب‌های ژرف و انتقال آب خود درد افزا هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.