• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400070301152
  • خبرنگار : 50029

آغاز سال تحصیلی مدارس در فارس

پاکفطرت: کرونا نیاز به زیرساخت‌های بیشتر آموزشی را نشان داد

پاکفطرت: کرونا نیاز به زیرساخت‌های بیشتر آموزشی را نشان داد

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شیوع همه‌گیری کروناویروس نشان داد که نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آموزشی برای شرایط بحرانی در آموزش و پرورش هستیم.

علیرضا پاکفطرت شنبه سوم مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، که همزمان با سراسر کشور و به شکل نمادین در دبیرستان شاهد ۱۶ شیراز برگزار شد، با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های نظام آموزشی به میزان کافی در دسترس نبود اما آموزش‌ها ادامه یافت و کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی مدیریت شد، گفت: تجربه به ما نشان داد که آموزش و پرورش در بحران‌ها نیاز به زیرساخت‌های بیشتری دارد.

پاکفطرت با بیان اینکه هیچ لذتی را نمی‌توان جایگزین آغاز سال تحصیلی و اول مهر کرد، افزود: معتقدم که دانش آموز باید حضوری در کلاس آموزش‌ها را فرا بگیرد، چرا که روح دانش آموز بلند می‌شود و دیدار چهره به چهره معلم و دانش آموز جرات و شهامت به دانش آموز می‌دهد، ضمن اینکه معلمان هم انرژی مضاعفی پیدا می‌کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: کلاس‌های حضوری به دانش آموزان درس زندگی می‌آموزد. کار معلم تنها ارائه مطالب تئوری به دانش آموزان نیست بلکه معلم باید درس زندگی به دانش آموز بیاموزد و این حلقه مفقوده‌ای است که در بعضی از مدارس شمال شهر نسبت به آن غفلت شده است.

پاکفطرت با بیان اینکه هر کشوری به هر میزانی که در نظام آموزشی سرمایه گذاری کند، آن کشور موفق تر است، گفت: آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش برخوردار است و به همین دلیل در انتخاب وزیر یک حساسیت زیرکانه‌ای انجام می‌دهد و تنها وزیری بود که دقت شد تا کسی انتخاب شود تا آموزش و پرورش را ارتقا و معلم را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

او همچنین با بیان اینکه هم اکنون حدود ١٤ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون فرهنگی داریم، یعنی به ازای هر ١٤ دانش آموز یک نفر معلم یا کارمند وجود دارد، عنوان کرد: آیا از این تعداد معلم استفاده بهینه می‌شود یا نه؟ آیا حق آنها به درستی پرداخت می‌شود یا نه؟ آیا دولت از عملکرد معلمان راضی است و بلعکس و چه باید کرد؟ 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: تربیت شدگان مکتب حسینی هرجا که نیاز بوده ایثار و گذشت و فداکاری از خود نشان دادند و به آن به مجموعه عزت و افتخار بخشیدند.

فرهاد اسماعیلی با تصریح بر این موضوع که دفاع مقدس ما محصول تربیت شدگانی چون پیر جماران بود که خود پرورش یافته مکتب عاشورای حسینی بود، افزود: امام(ره) توانستند جوانان و مردم ایران را در این مکتب پرورش دهند تا هشت سال حماسه و رشادت را به رخ جهانیان بکشانند.

او با بیان اینکه استان فارس بضاعت علمی بالایی دارد و در تراز ملی می درخشد، معلمان را سرمایه اصلی نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت: سال گذشته معلمان فارس در جشنواره معلمان هنرمند خوش درخشیدند و مقام نخست را کسب کردند.در بحث پژوهش و الگوهای تدریس نیز ٤ مقام کشوری کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هر مسابقه ای که سال گذشته در کشور برگزار شد، دانش آموزان فارس حائز رتبه های برتر شدند.به عنوان مثال؛ ٣٢ مدال کشور در المپیادهای علمی سال گذشته به دانش آموزان استان فارس رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.