• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072416732
  • خبرنگار : 50028

به بهانه هفته پیوند اولیا و مربیان؛

شکل جدیدی از ارتباط اولیا و مربیان در زیست بوم کرونا شکل گیرد

شکل جدیدی از ارتباط اولیا و مربیان در زیست بوم کرونا شکل گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زیست بوم جدید آموزشی و با شیوع ویروس کرونا نه تنها ارتباط اولیا و مربیان قطع نشده؛ بلکه باید محکم تر شود تا بتوانیم به سمت حضوری شدن آموزش‌ها پیش رویم.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درباره اهمیت و ضرورت تشکیل انجمن باید اذعان کرد که یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، توسعه انجمن‏های اولیاء و مربیان در سطح تمامی آموزشگاه‌های کشوراست و هدف از انجام این کار آن است که برای اولیاء و دیگر اعضای انجمن موقعیتی فراهم آید تا خدمات شایسته‏ تری ارائه کنند.

وی با بیان اینکه به منظور تسهیل مشارکت خانه و مدرسه، مربیان باید مطمئن شوند که اکثر اعضای انجمن از هدف کلی جلسات، برداشت مشترکی خواهند داشت، لذا می‌‏دانند که باید فضا را به گونه‏‌ای مهیا سازند که پدران و مادران در مدرسه احساس راحتی کامل کنند، افزود: در این فضاست که والدین دانش‏آموزان در تبادل نظرها و اتخاذ راه‏ حل‌های مناسب برای عضویت در انجمن مدارس پیشقدم می‏‌شوند.

رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و در صدر مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده در راستای تربیت و رشد فکری و اخلاقی و تکامل رفتار و منش آینده سازان جامعه به شمار می‌آید، تصریح کرد: پیوند خانه و مدرسه طی سال‌های اخیر در قالب مشارکت‌های فرهنگی، فکری و عاطفی، تخصصی-مهارتی به عنوان فصل مشترک ملت و دولت در تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، از این رو به عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار مورد توجه بوده است.

واقعی ادامه داد: یکی از مهم ترین وظایف مدیران مدارس این است که با رویکرد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با تقویت تعامل هدفمند میان خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت، ضمن تبیین اهداف انجمن اولیا و مربیان و رعایت مقررات، باراه اندازی اتاق‌های گفتگوی اولیا و ایجاد محیطی امن، زمینه ساز تقویت همکاری، مشارکت و افزایش نقش خانواده‌ها در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی برای تحقق اهداف مدرسه و ارتقای کیفیت فعالیت‌های تربیتی مدرسه در ساحت‌های شش گانه تربیت و گسترش ارتباط بین خانه و مدرسه باشند.

وی افزود: در زیست بوم جدید آموزشی و با شیوع ویروس کرونا شاهد مشارکت حداکثری اولیای به ویژه مادران و مربیان در آموزش دانش‌آموزان بودیم هر چند بعضاً نبود زیرساخت‌های لازم در بستر فضای مجازی، عدم توانایی مالی خانواده‌ها برای خرید گوشی همراه، تبلت و ... باعث افت تحصیلی، تربیتی و اجتماعی عده‌ای از دانش‌آموزان  شد، اکنون با توجه به تأکید مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقبال عمومی آحاد جامعه بر آموزش حضوری و اهمیت ارتباط رو در روی معلم و دانش آموز، لازم است همگان با مد نظر قراردادن دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مراحل زندگی به خصوص در محیط مدرسه و تشویق خانواده‌ها به واکسیناسیون فرزندانشان، زمینه آموزش‌های حضوری و بازگشایی مدارس را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.