• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072920993
  • خبرنگار : 50028

استاندار خراسان جنوبی:

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، براساس مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

حمید ملانوری، چهارشنبه شب ۲۸ مهر در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: برای بازگشایی مدراس و حضوری شدن کلاس‌های دانش آموزان در استان، براساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عمل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مدارس و فعالیت آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها هر هفته در ستاد کرونا تصمیم گیری می‌شود، افزود: در حال حاضر براساس دستورالعمل‌های گذشته مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر و کلاسهای فنی حرفه ای هنرستان ها میتوانند به صورت حضوری به مدرسه بروند و سایر مدارس به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود شیوع کرونا که از اسفند ۱۳۹۸ همه دنیا را درگیر کرد، نظام تعلیم و تربیت ما توانسته این شرایط سخت  را به‌درستی مدیریت کند.

وی افزود: با توجه به اظهارات وزیر بهداشت و بسیاری از کارشناسان دنیا احتمالا در آبان ماه درگیر پیک ششم خواهیم بود و توسعه واکسیناسیون، مراقبت‌های مردمی، فرهنگ‌سازی، آموزش‌های صورت گرفته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده میزان ابتلا و مرگ و میر سیر نزولی را طی کند.

ملانوری اظهار کرد: امیدواریم تداوم این شرایط، مدیریت بیماری را به همراه داشته باشد اگرچه در موقعیتی قرار داریم که هنوز این بیماری شایع است و همچنان باید در امور اداری و غیراداری، مراقبت‌های لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی همچنین به مصوبه ستاد توسعه خاوران مبنی بر حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید تلاش کند بخش نقدی اعتبارات پژوهش‌سراها را  به هر میزان که امکان‌پذیر است تخصیص دهد تا همکاران ما در پژوهش‌سراها بتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص طرح پژوهشی ارائه شده با عنوان "تحلیل و بررسی پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در وضعیت کرونایی و پساکرونایی بر دانش‌آموزان" گفت: این طرح در فرصت مناسبی استفاده خواهد شد؛ اعتبارات پژوهشی باید در راستای طرح‌هایی هزینه شود که مسائل اجرایی و و توسعه‌ای استان را حل و فصل کند.

ملانوری افزود: مدیریت ارشد استان به موضوع پژوهش توجه جدی و اساسی دارد؛ لذا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه، اولویت‌های پژوهشی و اعتبارات این بخش مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی تا آنجا که امکان دارد این اعتبارات را در قالب پایان نامه‌های دانشجویی ارشد و دکترا هزینه کنند تا از این طریق مشکلی از بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، بهداشت و درمان، اقتصادی، کشاورزی، صنعت و معدن و کارآفرینی حل و فصل شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ستاد استانی مدیریت کرونا تصویب شد تا با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با اخذ نظرات دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان، ۵۱ آسیب اجتماعی دوران کرونا شامل تنبلی، بحث‌های روحی و روانی و آسیب‌های فضای مجازی، اعتیاد و بزهکاری احصا شود.

وی افزود: این موارد در دستور کار ستاد استانی مدیریت کرونا و شورای فرهنگ عمومی استان قرار می‌گیرد و اعتقاد داریم دوران کرونا، آسیب‌های جدی اجتماعی را ایجاد می‌کند که تصاعدی نیز در حال افزایش است و دستگاه‌های فرهنگی متولی همچون تریبون‌های نمازجمعه، دانشگاه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی، شوراهای اسلامی، متنفذین و سایر مجموعه‌ها باید به این موضوع با برنامه مشخص و مدون ورود کنند.

وی با بیان اینکه برای حل آسیب‌های اجتماعی باید از کمک و ظرفیت‌های مردمی البته با برنامه مشخص و مدون بهره برد، تصریح کرد: در مورد طرح توجیهی استفاده از نیروگاه‌های فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) در مراکز آموزشی گفت: باید براساس استفاده از نظرات کارشناسی و به‌روز و براساس میزان سرمایه‌گذاری و نوع تعرفه‌های اعلامی وزارت نیرو در زمینه خریداری برق تهیه تا پس از کارشناسی در حوزه اقتصادی استانداری در مدل‌های ۵ تا ۶ کیلووات شروع شود که می‌تواند مدل خوبی برای استفاده از فضاهای در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان باشد.

استفاده از نیروگاه‌های فتوولتاییک در مدارس

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: استفاده از نیروگاه‌های فتوولتاییک (انرژی خورشید) در مدارس استان گامی بلند در صرفه جویی مصرف حامل‌های انرژی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باتوجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی و برخروداری از ۳۰۰ روز هوای آفتابی، تابش بالای خورشید و دمای مناسب، این خطه را منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی کرده است.

وی، پاکی انرژی خورشیدی، عدم تولید آلودگی‌های زیست محیطی، بی صدا بودن فرایند تولید انرژی، کوتاه بودن زمان طراحی و نصب سیستم، عمر زیاد، تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه و حمل و نقل آسان را از جمله مزیت‌های استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، طراحی و جانمایی مناسب نیروگاه، خرید و اجرای مناسب و مهندسی شده کلیه تجهیزات و انتخاب پنل، اینورتر، استراکچر و سیستم الکتریکال بهینه بر اساس طراحی نیروگاه از عوامل موثر در افزایش بازده و راندمان سیستم خورشیدی دانست.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۵ اردوگاه دانش آموزی در استان، اظهار کرد: مجموعه اردوگاه‌ها برای تداوم حیات خود، باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، به مهارت‌های اقتصادی و آموزش مدیریت درآمدزایی توجه داشته باشند و بتوانند هزینه‌های مترتب برنگهداری، تعمیر، تجهیز، توسعه و هزینه های جاری را تامین کنند؛ از این رو ضروری است بخش‌های درآمدزایی متناسب با شرایط و موقعیت اردوگاه پیش بینی شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش، در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشارکت بخش‌های مختلف یک کارگاه عملی برای مخاطبین بوده که می‌تواند جنبه درآمدزایی هم داشته باشد، بیان کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌تواند احداث نیروگاه فتوولتاییک، برای استفاده از انرژی خورشیدی در اردوگاه‌ها باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اجرای طرح ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی آموزش و پرورش، در برابر حملات سایبری، خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی متشکل از چهار بخش و ۹ الزام محوری اولویت دار جهت امن سازی زیر ساخت های فناوری اطلاعات می باشد  که  با نظارت مرکز افتا استان نظارت و ممیزی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرح پژوهشی و تحلیلی پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در وضعیت کرونایی و پساکرونایی بر دانش آموزان خبر داد و اضافه کرد: این پژوهش به بررسی و کاوش پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در وضعیت کرونایی و پساکرونایی بر دانش‌آموزان می‌پردازد.

به گفته واقعی، هدف طرح اکتشافی متوالی از نوع تدوین ابزار آن است که در مرحله نخست مطالعه، یک اکتشاف کیفی با رویکرد داده بنیاد و سناریونویسی انجام می‌شود و در مراحل بعدی داده‌های کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی میدانی این پیامدها با استفاده از روش توصیفی-پیمایشی جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.