• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400091108410
  • خبرنگار : 50028

سهم بانک‌ها در پروژه راه‌آهن بیرجند به‌ زودی مشخص می‌شود

سهم بانک‌ها در پروژه راه‌آهن بیرجند به‌ زودی مشخص می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی براساس مصوبات نشست نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان جنوبی، مقرر شد بانک‌های عامل حداکثر تا هفته آینده نسبت به تعیین و اعلام مبلغ پذیرش عاملیت بانکی در پروژه ریلی این استان اقدام کنند.

موضوع تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد از مباحث اصلی جلسه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور بود که روز گذشته ۱۱ آذر در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در این نشست که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کنار نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دیگر حوزه‌های متولی و بانک‌های حاضر در کنسرسیوم بانکی این پروژه همراه بود، در مورد راهکارهای سرعت بخشیدن به پروژه راه‌آهن استان بحث و رایزنی شد.

بر این اساس مقرر شد بانک‌های عامل با محوریت بانک رفاه حداکثر تا هفته آینده نسبت به تعیین و اعلام مبلغ پذیرش عاملیت بانکی تا سقف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اقدام کنند تا مقدمات برای انعقاد قراردادها و روال قانونی پرداخت فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز قول داد تمامی مصوبات مربوط به این موضوع را با جدیت در دولت پیگیری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: کریدور ریلی چابهار - زاهدان - بیرجند به سمت یونسی و مشهد به عنوان مهمترین کریدور ریلی شمال به جنوب در شرق کشور مطرح است که ترانزیت و صادرات کالا و مسافر را از بندر اقیانوسی چابهار به سمت کشورهای آسیای میانه فعال می‌کند و یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه ترانزیت و حمل بار و مسافر است.

وحید داعی افزود: این کریدور شامل سه قطعه چابهار - زاهدان به طول ۶۳۰ کیلومتر، زاهدان - بیرجند به طول ۶۰۰ کیلومتر و بیرجند - یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر است و برای قطعه بیرجند به یونسی قبل از این مصوبه هیات وزیران اخذ شد تا با الگوی مشارکتی ۷۰ درصد صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد آورده گروه ریلی و ۱۰ درصد آورده دولت یا همان وزارت راه و شهرسازی بتوان سرعت پروژه را افزایش داد.

وی بیان کرد: موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه به عنوان مطالبه مهم در سفر ۱۹ شهریور رییس جمهوری به خراسان جنوبی مطرح و طبق دستور آیت الله رییسی مقرر شد با محوریت وزارت راه و شهرسازی، این موضوع پیگیری شود و در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پیش جلسه‌ای حدود یک ماه و نیم قبل برگزار شد که بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی پیشنهادات خود را ارائه کردند و امروز طی نشستی در تهران به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور بانک‌های عامل، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان جنوبی و سایر مسوولان مباحث مختلفی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: عمده نظر صندوق توسعه ملی درخصوص تضمین بازپرداخت بود که ضمانت پروژه براساس مصوبه هیات دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه است و در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی شده است.

داعی گفت: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که بانک‌های عامل با محوریت بانک رفاه به عنوان سرگروه بانکی حداکثر تا هفته آینده جلسه‌ای را برگزار کنند و سهم هر بانک تا سقف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مشخص شود تا بتوان مراحل بعدی که انعقاد قرارداد است را انجام داد.

وی افزود: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی هم اعلام کرد که هر گونه مصوبه مورد نیاز در دولت را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.