• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99082819677
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت تدوین پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک دانشجویان علوم پزشکی

ضرورت تدوین پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک دانشجویان علوم پزشکی
عکس آرشیوی است

معاون آموزشی وزیر بهداشت بر ضرورت تدوین پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: این پیش‌نویس باید با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی‌شدن، برای امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در جلسه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، از رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخواست کرد پیش‌نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات میان ترم و پایان ترم به بهره‌برداری برسد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تشریح آیین‌نامه بازنشستگی ماده ۷۲ به روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: صراحتا نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص این ماده اعلام کرده و موضع خود را به صورت قطعی مشخص کنند.

حق دوست با ارج نهادن به شان و مقام ایثارگران گفت: برای هیات علمی شدن این بزرگواران، آزمونی برگزار می‌شود که حداقل‌های لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد و این امر در راستای حفظ شأن و جایگاه این عزیزان در مواجهه با دانشجویان است و ما در تلاش هستیم تا از حقوق جامعه به هر شکلی که هست، صیانت کنیم.

به گزارش وزارت بهداشت، در این جلسه دکتر سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تشریح نیاز به آزمون‌های الکترونیک و آنلاین پرداخت و گفت: با توجه به پایان نامشخص کووید ۱۹ و اجتناب ناپذیر بودن آزمون‌های آنلاین و اینکه حدود یک دهه است که آزمون‌های آنلاین در دنیا در حال انجام است، لذا آزمون‌های آنلاین، نیاز جامعه است. این آزمون‌ها نوعی از تکنولوژی است که باید به سوی آن حرکت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از آزمون‌های بین‌المللی به صورت آنلاین است که لازم است زیرساخت‌های لازم برای این آزمون‌ها فراهم شود تا دانشجویان مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون‌ها از کشور خارج شوند.

وی درباره آزمون‌های الکترونیک به ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی، فن تعلیم و ارزش و اخلاق محوری پرداخت.

همچنین دکتر امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه گفت: نکته مهم شایسته‌سالاری است و از آنجا که دانشگاه‌ها باید در برابر مشکلات جامعه راهکار ارائه کنند، لازم است افرادی به عنوان هیات علمی انتخاب شوند که قابل ارجاع باشند.

سهراب پور پیشنهاد کرد: شورای آموزش بالینی متشکل از معاونین آموزشی، درمان و دانشجویی و معاونین آموزشی دانشکده‌های پزشکی و نماینده‌ای از طب اورژانس در دانشگاه‌ها تشکیل شوند و برای مسائل بالینی فکر کنند و تصمیم‌گیری کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: این شورا در دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص دستیاران نیز صحبت شده و لازم است موضوع دستیاری منسجم و مورد تایید در دانشگاه‌ها تشکیل شود و لازم است از پتانسیل رزیدنت‌های باهوش و روابط اجتماعی آنها نیز بهره‌برداری بهینه انجام شود.

سهراب پور به بررسی بحث سوابق بیمه‌ای رزیدنت‌ها، بیمه مسئولیت شغلی، اشتغال دانشجویان، اعطای وام دانشجویی به رزیدنت‌ها، ارائه تسهیلات به دانشجویان رشته‌های خاص مانند طب اورژانس و عفونی و توجه مضاعف به اعضای هیات علمی نیز پرداخت.

در ادامه این جلسه دکتر کوروش وحید شاهی با بیان اینکه بحث دستیاران از منظر دبیرخانه شورای تخصصی نیز بحث مهمی است، یادآور شد: مشکل دستیاران و رزیدنت‌ها فقط مسائل مالی نیست و در بسیاری از مواقع بحث احترام و برقراری کانال ارتباطی بین مدیر گروه و این افراد برای شنیده شدن صدای ایشان، بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر در خصوص این عزیزان، بحث مسکن و خوابگاه‌های متاهلی و بحث سقف کشیک‌ها است که باید مورد توجه واقع شود، لذا باید به مسائل در همه ابعاد توجه شود.

در این نشست، دکتر قائمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از کاهش امنیت شغلی به عنوان عامل خالی ماندن ظرفیت برخی رشته‌ها یاد کرد و افزود: در خصوص رشته‌هایی مانند طب اورژانس و بیهوشی که وابسته به بیمارستان‌ها هستند و مطب خصوصی ندارند و اختلاف تعرفه‌ها باعث کم اقبالی به این رشته‌ها شده است، توجه بیشتری لازم است.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت ورودی دانشگاه‌ها از مقطع کارشناسی در صورت تمایل مسئولین دانشگاه مربوطه از سال ۱۴۰۰، همگرایی گروه‌های آموزشی و مشارکت بیمارستان‌های خصوصی بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر هدفمندی فعالیت‌های مورد نظر گفت: لازم است کارها گام‌به‌گام انجام شود تا در دانشگاه‌ها و جامعه، نهادینه شوند. هماهنگی خوبی بین معاونت آموزشی و معاونت توسعه وزارت بهداشت ایجاد شده تا یک مسیر اصلاحی و تدریجی صحیح در انجام کارها طی شود و زمینه همگرایی و مدیریت بهتر فراهم شود.

حق دوست از شکل گیری همکاری‌ معاونت آموزشی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: کلان منطقه ۶ آمایشی به عنوان اولین منطقه، نقشه توسعه علمی منطقه آمایشی خود را لحاظ کرده و در شورای گسترش بررسی شده و به زودی شورای معین کلان منطقه ۶ تفویض خواهد شد. امیدواریم سایر کلان مناطق نیز هر چه سریعتر در این حوزه اقدام کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.