• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99091007855
  • خبرنگار : 71541

رونق کسب‌وکارها با ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده

رونق کسب‌وکارها با ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده

توسعه ارتباطات روستایی و امکان دریافت خدمات الکترونیکی، با حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط دوسویه میان تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان، کسب‌وکار بسیاری از روستاییان کشور را رونق بخشیده است.

به گزارش ایسنا، با ظهور فضای مجازی و حضور کسب‌وکارها در این فضا، بسیاری از فرآیندهای خرید و فروش و رفع نیاز کاربران تغییر کرده است. در حالی که پیش از این، محصولی که توسط تولیدکننده فراهم شده بود، از طریق چندین واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسید، اکنون این امکان فراهم شده که تولیدکننده و مصرف‌کننده بتوانند به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.

حذف واسطه محصولات روستایی با توسعه ارتباطات روستایی

از سویی، درحالی که در ابتدا شهرهای بزرگ به اینترنت و استفاده از امکانات ارتباطی مجهز می‌شوند، لازم است این امکانات برای شهرهای کوچک و روستاها هم فراهم شده، زیرا بیشتر تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز کاربران،‌ توسط همین تولیدکنندگان روستایی فراهم می‌شود و با ایجاد ارتباط بین دو بخش تولیدکننده و مصرف‌کننده و حذف واسطه، می‌توان رضایت طرفین را با کاهش قیمت‌های واسطه‌گری و افزایش کیفیت محصولات کسب کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در  ویدئوی «ایران هوشمند» رونق کسب‌وکار روستاییان به‌واسطه توسعه ارتباطات روستایی را موردبررسی قرار داده است. وزارت ارتباطات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

اتصال اکثر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهره‌مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور که از این طریق روستاییان می‌توانند محصولات خود را بدون واسطه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همین امر نیز باعث رونق کسب‌وکار آن‌ها شده است.

یکی از فروشندگان خرما از فعالیت سه ساله خود در فضای مجازی و فروش محصولات خود می‌گوید. به گفته او، استفاده از فضای مجازی منجر به برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده و شناسایی محصولات به آنها و ایجاد کسب‌وکار شده است. در حالی که پیش این، تاجران بودند که خرما را خریداری می‌کردند و به سطح کشور می‌فرستادند و ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نبود، اما با استفاده از فضای مجازی و برقراری این ارتباط، نیاز مشتری هم شناسایی شده و محصولات با کیفیت برتری هم ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.