• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400010903138
  • خبرنگار : 50294

/معرفی کتاب/

چهار اثر فلورانس اسکاول شین

چهار اثر فلورانس اسکاول شین

ایسنا/کردستان تخیل را قیچی ذهن خوانده‌اند، این قیچی شبانه روز در حال بُریدن تصاویر است، آدمی در ذهن خود تصاویری می‎بیند و دیر یا زود در دنیای بیرون با آفریده‌های ذهنش رویارو می‌شود. برای آموزش موفقیت آمیز نیروی خیال باید کار ذهن را شناخت؛ یونانیان قدیم می گفتند: « خود را بشناس! ».

چهار اثر فلورانس اسکاول شین کتابی که در ایران تابه‌حال بیش از 60 بار مورد چاپ قرار گرفته و خوانندگان بسیاری هم داشته است. نویسنده این کتاب که در حقیقت نام خود را بر روی کتاب گذاشته است، فلورانس اسکاول شین است، نقاش، خطیب و سخنرانی که در آمریکا شهرت بسیار زیادی داشته است.

کتاب 4 اثر فلورانس اسکاول شین به جرات یکی از معدود کتابی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. رمان اسکاول شین را می‌توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که در زمینه قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم.

در سراسر داستان‌های کتاب چهار اثر فلورانس حتی با شروع در جملات اول، می‌توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد که این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب 4 اثر فلورانس به خوبی حس خواهید کرد.

موضوع کتاب چهار اثر از فلورانس

چهار اثر فلورانس اسکاول شین به لحاظ ساختار محتوایی و معنایی‌اش در دسته کتبی قرار می‌گیرد که کمک کننده به افراد در زندگی‌اند و تابحال برای افراد بسیاری موفق واقع شده است. در بیانی ساده‌تر باید شاهکار اسکاول شین را به عنوان کتابی خود یار برای خوانندگان معرفی کرد.

در سراسر جملات چهار اثر فلورانس شین می‌توان اشاره به رهنمودهایی برای هشیاری ذهن یا هشیاری برتر که یک ویژگی اکتسابی است را مشاهده کرد. در حقیقت رمان اسکاول شین چه در کتاب چهار اثر فلورانس و چه در دیگر کتاب‌های به‌جا مانده از وی، تمام تلاش به بیان قدرت ذهن برتر و هوشیار شده است.

کتابی که از جمله پرخواننده‌ترین کتب دنیاست و تابحال به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است و برای اولین بار در ایران در سال 1373 ترجمه و منتشر شد. این کتاب دقیقاً مشابه با عنوان که دارد، یعنی 4 اثر فلورانس، دقیقاً در 4 بخش مختلف نوشته شده است که هر یک در باب یکی از درس‌های عمیق زندگی است.

در چهار بخش مختلف این کتاب اسکاول شین کوشیده است تا به بیانی ساده و دوستانه، مخاطبین خود را با مفهوم اصلی کتاب درگیر کرده و آموزه‌های لازم را به دور از هرگونه اجبار و یا شعارگرایی، به خوانندگان بیاموزد.

قسمت هایی از کتاب چهار اثر فلورانس

در برابر شر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید. بر روی زمین چیزی نیست که بتواند در برابر کسی که هیچ‌گاه مقاومت نمی‌کند بایستد. چینی‌ها می‌گویند که آب از آن رو نیرومندترین عنصر است که کاملاً غیر مقاوم است. آب می‌تواند صخره را بشکافد و هر چه را که در برابرش قرار گیرد بروبد و از سر راه بردارد. عیسی مسیح گفت: "در برابر شریر مقاومت نکنید" زیرا می‌دانست شری وجود ندارد. شر زاییده خیالات نادرست آدمی است و حاصل اعتقاد به دو قدرت خیر و شر به جای اعتقاد به یک قدرت یعنی خدا است.

مقاومت یعنی جهنم، چون انسان را به (حال عذاب) می افکند. یک بار استادی در ماوراءالطبیعه برای تسلط بر همه فوت و فن‌های بازی زندگی، دستورالعملی شگفت به من داد که منتها درجه عدم مقاومت و گفته‌اش را به این شکل ادا کرد که در زندگی‌ام روزگاری بود که کودکان را غسل تعمید می‌دادم و البته کودکان اسامی بسیار داشتند. اکنون دیگر کودکان را تعمید نمی‌دهند، رویدادها را تعمید می‌دهند. اما به همه رویدادها یک نام بیشتر نمی دهند؛ اگر آنچه پیش روی دارند شکست باشد، به نام پدر و پسر و روح‌القدس آن را موفقیت می‌نامند. در این نگرش، قانون عظیم تبدیل را می‌بینیم که بر اصل عدم مقاومت مبتنی است. یعنی به یمن کلامی که آن استاد بر زبان می‌آورد هر شکست به موفقیت بدل می شود.

بخشیدن راه ستاندن را می گشاید، برای گشایش مالی با بخشیدن عشریه یا بخشیدن یک دهم درآمد یک سنت قدیمی است که بی تردید بر دارایی آدمی می‌افزاید چه بسیار از دولتمندان این سرزمین کسانی بودند که عشریه می‌دادند. عشریه از آن سرمایه‌گذاری‌ها است که موفقیت آن ردخور ندارد. این یک دهم به پیش می‌تازد و بر برکت و چندین برابر باز می‌گردد. منتها هدیه یا عشریه را باید در کمال محبت و نهایت شادمانی اهدا کرد زیرا "خدا بخشنده خوش را دوست می‌دارد" صورت حساب‌ها را باید با خوشی و رضای خاطر پرداخت و پول را باید بی باکانه وبا دعای خیر و طلب برکت خرج کرد.

این گرایش ذهنی است که آدمی را سرور پول می سازد وظیفه آدمی اطاعت است زیرا تنها در این صورت است که کلام آدمی می‌تواند بی‌درنگ در بازی ذخایر عظیم ثروت را بر او بگشاید. خود آدمی با رؤیا یا بینشی محدود رزق و روزی خود را محدود می‌کند گاه شاگرد ثروتی عظیم را به چشم می‌بیند منتهی می‌ترسد عمل کند. حال آنکه بینش و کنش باید دست در دست یک دیگر به پیش تازند مانند آن مرد که پالتویی با آستر پوست برای خود خرید.

زنی نزدم آمد تا برایش شفاعت کنم که شغلی به دست آورد. پس این کلام را بر زبان آوردم: جان لایتناهی راه شغل درست را برای این زن بگشا! هرگز تنها یک شغل نخواهید. شغل درست را بطلبید آن مقامی که پیشاپیش در ذهن الهی مقدر شده است چون این تنها چیزی است که رضایت خواهد بخشید.

انتهای پیام